Eigen website

Wat is tegenwoordig vaak het eerste contact van je potentiƫle klant met jouw bedrijf? Veel mensen zoeken dagelijks allerhande dingen op internet. Oftewel, je website is een belangrijke toegangsdeur naar jouw producten en diensten.
De website is het gezicht van je bedrijf. Daarom is het belangrijk om direct een goede indruk bij de bezoeker achter te laten. De vormgeving, indeling en inhoud moeten goed op elkaar zijn afgestemd, zodat de bezoeker direct kan vinden waar hij of zij naar zoekt.

Het is een goed idee om – zeker als je zelf geen websitebouwer bent – al in het beginstadium raad te vragen, bijvoorbeeld aan een deskundige uit je netwerk.

Vormgeving en indeling
De vormgeving van je website is van groot belang. Kleuren en vormen bepalen de eerste indruk, je uitstraling. Bij de vormen denk je dan niet alleen aan de afbeeldingen, etc., maar ook aan de indeling vn de pagina’s. Gebruik je bijvoorbeeld meerdere kolommen en/of tekstblokken, of komt alles ‘op A4-formaat’.
Net als bij persoonlijk contact, bepaalt je bezoeker op basis van die eerste indruk of hij verder naar binnen gaat, of hij doorleest.

Deze uitstraling moet natuurlijk ook passen bij je huisstijl. Als je bijvoorbeeld een strak logo hebt, kan – maar dat hoeft niet perse – een beweeglijke website verwarrend zijn.

Indeling en inhoud
Over de verdeling van de verschillende pagina’s over je website denk je natuurlijk zorgvuldig na. De informatie moet goed vindbaar zijn. Daar heb je veel voor over. Een goede menustructuur is dan ook bittere noodzaak.

Je teksten moeten goed leesbaar zijn. Dat spreekt voor zich. Vooral je doelgroep moet zich erin herkennen. Daar schrijf je dan ook naar toe. Informatief en taalkundig in orde.

Wat vermeld je op je website?
Natuurlijk geef je informatie over jezelf. Wat is de visie van je bedrijf en welke producten of diensten lever je? En uiteraard bied je de bezoeker ook mogelijkheden om contact met je onderneming op te nemen. Vermelding van adresgegevens – zowel voor post als e-mail – is vanzelfsprekend, een contactformulier is aan te bevelen.
Actualiteit – en dus ook regelmatige verversing – helpt je ook om het doel met je website te verbeteren. Maar daarover vind je meer op de pagina over ‘Hoger komen in Google’.

Zoeken